söndag 10 januari 2016

Blommor på kortet

Nu ät äntligen julen slut och snart återgår vi till vardagen igen.
När jag snurrade runt på näter idag hittade jag en intressant tävlign på Scraphuset hemsida.



Mitt bidar ser ut så här:
Jag har byggt det på följande vis:
Wallpaper i bakgrunden med Maja designs paper "Vintage Sommer Basics" det med små rosor på.
Sedan fäste jag spetsen på en bit wallpaper som jag hade rivet ut samma gjorde jag med det rosa pappret som är en baksida i "Vintage Sommer Basics"
Alla papper tog jag gesso på runt om i kanterna.

2 blommor som jag stansade ut ur ett vitt papper som jag färgat in med kaffe  och sedan stämplat med gammelråsa virvlar. Därefter satte jag dit brads i mitten av blomman. 

2 Rosa stora rosor och alla löv fick med gesso på samt snöret bak blommorna.


//Hetta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar