torsdag 23 januari 2014

Pop-up card self standing Tutorial

Pop-up card self standing 

Detta behövs
Card stock: 1 st 14 x 30 cm, 1 st 10 x 15 cm, 1 st 9,5 x 15 cm + ett band ca 5 cm + pynt mm
Jag börjar med att göra foten. Tar det stora card stocket

Bigar på 2,5cm,7,5 cm,10cm, 15cm, 20 cm, 22,5 cm, 27,5cm
På bigningen på mitten dvs vid 15 cm görs en skåra på 2-3 mm med 2 cm från varje kant

Vik nu allt på samma håll
Pynta nu pop-upp kortet fäst en bit band längst upp.
Pynta nu den ena 1/2 av kortet . De två yttersta vikningar har jag tagit dubbelhäftande tejp på. 
Stoppa ner nu pop-upp kortet i skåran.
Ta bort tejpskyddet och fäst kortet.

Ta nu den andra sidan och limma ihop.
Kortet från sidan
Uppfällt
Detta är min första tutorial och jag hoppas på att du förstår min beskrivning
/Hetta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar